tisdag 19 augusti 2014

Tillbaka på Berga


Då var vi här igen, Berga och tävling. FMM eller SM för dem som aldrig hört försvarsmakts mästerskapen förut. Med gästspel av delar av de danska och finska lagen.
Jag kan inte riktigt minnas när jag körde ett FMM i 5kamp förut, tror det var i Karlskrona för nästan 3-4år sedan.
Vi får alltid höra att vi är för få och får evigt slåss för vår älskade sports överlevnad.
I år slår vi deltagarrekord, alla kör inte alla grenar men folk är här. På herrsidan har vi 18 st herrar varav 10 st är svenska herrar, på damsidan är vi 6 st tjejer varav 5 är svenska.  Riktigt kul!

De flesta i lagen kom i torsdags, jag kom ut på fredag morgon pga jobb. Hinderbana och hinderbaneångesten låg tät. Var glad att jag lyckats få i mig lite frukost innan iaf. Uppvärmning och sen var det dags.
Tyvärr sträckte Kim sitt lår på uppvärmningen och kunde inte köra. Det blev is och högläge för henne. Eddan kommer in och gör comeback på 2.13,5, Melina precis över pers på 2.13.1 och ännu ett stabilt lopp utan större misstag. Carro 2.21 men missat längd och 100p /el 20 sek straff. Jag körde i sista heatet, kände mig tung, så tung. Massa små och stora missar, trippande och framförallt ingen attack. Missade längdhoppet som jag försökt fixat till och krypen ska vi inte ens prata om, jag stod still. Ändå 2.10 men med missat längd och 100p straff. SURT!
Jenna från finland gled ifrån mig, sprang så lätt. Riktigt duktig, 2.02 med en tillbaka vändning på dörren. Gött tjejer, nu är vi igång!

På herrsidan då? Jo många gamla som kommit tillbaka och stämning på topp. Johan levander fick 200p straff men sprang på 2.25, Petter 100p på längd och 2.36, Oskar 2,32 med 100p på längd. Vi måste börja träna detta. Oscar från Amf 2.30 med missat längd. Ponta, coach i vanliga fall dammade av 2.17 m 100p straff och fransson 2.26. Gurra stabilt på 2.13 och hans första Hb lopp för säsongen. Emil, sprang och sedan kräktes, som vanligt alltså på 2.08 och kom 4a. Marcus visade på rutin och lätthet, 2.05 och Lars, vår snabba lars 1.52 med lite rövig hals. Wow!
På läktaren hade vi finbesök av båtfolk ,skogsfolk, Kolan och Gurras familj. Solen sked och alla var lättade att gren ett var avklarad.

Är jag nöjd? Inte i närheten, massa nybörjar misstag och skit. Andra fulloppet iår, som vanlig. Jag borde ha tränat mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar