tisdag 19 augusti 2014

FMM gren 2 och 3


Simning
Efter lunch blev det simning, hindersim och jag skulle prova nya fenor.  Kim körde HS på 1.12, bra med ett icke ok lår och kul att hon kunde ställa upp. Jenne från finland 59,6 i en jämt kamp med melina som simmade om sista 2m på 58,9. Kamp när det är som finast. Jag körde i sista heatet mot Carro, fensimscarro. Hänge på hyffsat till tunnan, dålig tunna och ännu sämre slangkoppling, 54.0 för mig. En tid som är typ ett dåligt träningslopp. Surt igen. Men Carro, hon tangerade sitt tidigare WR på 51.1, wow! Man slutas aldrig att imponerad.
På herrsidan körde Oscar C på 1.20 och Oskar B på 1.19 och persade, strålande glad.  Emilio 1.14.9 och Fransson 1.14.5, Gurra badade på 1.12 och petter körde på 1.09. Mackan dammade av 1.07 och lars stabilt på 1.05. Coach ponta 1.04.7 och kom 4a och bästa svenska herre var johan L på 1.03,9. Kul att de gamle levererar! Vann gjorde Petri från finland på 1.01 och Ronni från Den på 1.02.
Efter detta blev det kort brejk och ännu ett insim och dränkande av dockor. Dagens sista gren, livräddningen.

Melina var missnöjd med sina 1.13,6 ( men var precis över på hs), Jenna 1.05 och Carro på helt ok 1.04. Jag simmade utan någon speciell fart eller kraft på 57,1.  Off season på träningsläger kör jag på ca 58,5 och var inte jätte nöjd med tiden, jag vill mer och jagar poäng. Vill inte ge bort något gratis. Men skönt att köra en gren utan fatala misstag iaf.
På herrsidan körde Oskar på 1.21 och Fransson på 1.13 och Emil, vår simhoppare från Skåne på 1.12. Ponta kom 9a på 1.08 och Johan L 1.06.9. Petter 1.06.1 och Mackan 1.05.7. Topp tre herrarna var en klass för sig, Petri som vann LR på VM förra året simmade nu på 58.0 och jagades länge av Gurra på 59,9 och Lars som 3a på 1.01.6.

Sen var dagens tävlingar över, skönt. Det blev middag och inskjutning. Sen tog vi en promenad i skogen och plockade blåbär till Mackans Agne. Han gillar blåbär.  Efter det blev vi hungriga och gick till tv rummet för att äta sockrad yoggi, kolla på EM i friidrott och rosta mackor. Sen fick jag massage av Carro och vi satt och snackade skit och kollade bloggar och annat som vi störde oss på. Gick och la oss kl 22 med en skön känsla av trötthet i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar