onsdag 27 augusti 2014

Världens längsta tävlingsdag i Danmark

Eftersom jag gillar resultat och Melina gillar att skriva om allt annat så har vi delat upp detta. Hon skrev om våra förberedelser och jag får skriva om vår första av två tävlingsdagar.
Och vilken dag det har varit. Det började med amazon jogg kl 6, följt av en svår äten frukost, vila och uppvärmning. Hinderbana först ut på schemat.

Luften var krispig, vindstilla och sol, perfekta förhållanden. Först ut Carro 2.21.8, hon ville under 2.20 men det får vi spara till nästa säsong. Kiwis mål var under 2.20, hon gjorde 2.19.
Melina slog till med pers, äntligen under 2.10 och hade 2.09.8. Själv ojade jag mig mycket för mitt längdhopp. När jag klarade det släppte allt och jag kanske gjorde min bästa kryp någonsin (fortfarande långsam) och landade på rumpan på sista, kom in på 2.08.4, tredje plats och säsongs pers. Superfinskorna kunde ingen ro på, Mari 1.59 och Jenna 1.54, så snabbt och lätt. Riktigt kul och se.

På herrsidan fick vi se många fina löpningar, Gurra hade 2.16.1, som hans pappa säger: bra med den kroppen. Mads från Danmark har varit skadad men gjorde en mkt fin hinderbana 2.01 och tog undre delen av kombinationen i ett steg, mäktigt! Lars, vårt unikum sprang in på 1.55.2 och har en fantastik förmåga att kunna acca farten efter länghoppet. Den tiden räckte till en delad första plats med tysken Wesemann.
Avjogg, vila och mat och sen dags för gren nr 2, livräddningen.

Tyskland har fått fram nya snabba tjejer i vattnet men tyvärr var en av dem sjuka, hon jag skulle tävla mot och fick köra själv i mitt heat. Vi har haft lite problem med dockorna men tummen kom rätt men trots detta vi fick lite snekörningar och drog i linan (gurras docka bytte bana sista 2m).
Kiwi först ut på 1.14.2, Melina 1.11.5 och Carro en tredelad 3djeplats på 1.04.3, stabila lopp av damerna. Jag simmade själv, öppnade på 30.1 och i mål på 56.4 och vann grenen, underbart skön känsla. Våra herrar simmade jämt, Gurra 1.01.1 och Lars 1.03, stabila lopp utan straff. Vann gjorde Petri på 55.5 före Giacomo från tyskland på 57.1, han har också fått ett nytt smeknamn, Giacocomo.

Jogga av, gå en promenad och snacka skit, sova lite och en väldigt liten middag stod på schemat. Packa om väskan och tillbaka till simhallen innan håret hunnit torka.

Dags för dagens sista syra gren, hindersimmet. Kiwi kom upp och var as arg när hon hörde att hon hade 1.03, men blev lite gladare när tiden ändrades till 1.02.6, säsongs pers. Melina körde på 59.7, precis över pers. Carro fick simma själv i sitt heat och gjorde det mkt bra 52.7, jag körde i heatet efter mot Bahlmann. Momenten satt men orkade inte riktigt hålla sista längden, panik simning vid ytan som ändå gav 52.0. Svårt och veta om det går snabbt el inte i denna grenen. Detta resulterade i att jag vann och Carro kom 2a. Väldigt skoj.
På herrsidan körde lars först, 1.03,6 och han var förnöjt. Ett av hans snabbaste loppen detta år. Gurra skulle köra under 1.10 och simmade in på 1.08.2, nu måste Carro springa amfibien under 12 min. Snabbast på fenor denna gång var Petri på 1.01 före Wesemann på 1.02.2. Anmärknings värt var att Brix från danmark tappade sina fenor och simmade in i nätet men kom in på 1.07. Bra krigat där.

Snabb prisutdelning, andades in kvällsmålet: en trekant macka. Danskarna tog oss då på en tur till palmstranden, vi kollade på krabbor och sand och sen förbi Steffies där vi åt pölse m de hele och korvmix. För jävla trevligt.

Nu är vi trött och våra kroppar värker lite av maxprestationerna. Tyvärr kan ni inte få någon total då tabellerna vi fått inte stämmer. Men vi är nöjda och imorgon väntar sjömanskap och amfibie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar