söndag 15 juni 2014

Början på slutet, brons i flags

Då var VM över för denna gång. Vi har sand över allt, golv, sängar och öron. Vårt rum ser ut som efterdyningarna efter en tornado. Den ordningen vi hade dag ett är som bortblåst nu.
Vi är trötta, både i kropp och själ, att prestera på max, om och om igen tär på oss. Men nu är det klart och vi, mitt i vårt glädje rus blickar fram mot 2016 och hemma VM i Tylösand.

Dagens enda gren var flags, uttslagnings heat och max prestationer.
Tjejerna först. Linnea ut som första svensk och åkte tyvärr ut i kvarten. Resterande tjejer vidare till Semi, Cattis, Kajsa och jag behövde inte ens springa något. Vi gick vidare direkt.
Killarna bjöd upp till show och hade både flyt och oflyt. Gurras pinne blev villebråd för en hungrig tysk och åkte tyvärr ut i kvarten. Viktor åkte också ut tidigit. Dagens bubblare var nog Jeppe. Han tog över all tur, i ett par race lyckade han hålla sig kvar. Hittade pinnarna som ingen annan tog. Men åkte också ut i kvarten. Samma för Snygg-E.

Dags för första loppen, semi. Hälften bort, hälften till final. Lottade banor inför varje nytt race. Game on!  Det kändes bra, tror jag. Allt är nattsvart när jag tänker tillbaka. Men Kiwi, Melina och jag gick vidare till Final. topp 8. Otroligt skönt.
Äta, sova och ladda om. Ta hjälp av Lisa som gång på gång ger oss det lilla extra. Skak, massage och pepp. Så himla gött.
Värma upp a la 5-kamp och sen börja ladda, slå bort alla tankar. Det gick så där, skakig start. Melina åkte ut i första, kom 8a, Kiwi kom 6a. Bra motstånd. Svårt och hitta fokus, rensa huvudet. Plötsligt bara 4 kvar, börja slåss om medaljer. Kom vidare, topp 3.
Men där tog det stopp, tyskan tog min pinne och hade inte en chans att ta brassens, låg för långt bak. Så jag tog ett VM-brons. Just där just då. Lite arg, men men. Guldet gick till Tyskand och Jessica från Brazil tog silver. Herr finalen tog schweiz guld och tyskland 2a.

Totalt tog vi 9 medajer. Totalt fick jag med mig 2 silver och 3 brons. Många i vårt lag som var här för att se och lära, presterar fantastiskt bra. Så stolt och glad över mina tävlingspartners  och våra ledare. Nu blir det packning av grejer, fira, avslutning och fest.
Ska vinna den bästa av grenar, fest grenen! Ryssland- vi ska ta er!
Tack alla ni som hejat och skrivit så fint till oss. Det betyder massor!
Kram från det leende svenska landslaget

1 kommentar: