lördag 14 juni 2014

2 nya silver och en tur till centro

Tävlingsdag 2.  Gårdagens avslutades med balkong häng och musiklyssnande. Förmiddagens enda start var Erik som kom lätt till Ski final. Vi hängde lite på området, tjejerna prövade grejerna in för eftermiddagen och Gurr, Kajsa och jag sprang lite. Svettades rejält och övade beachflags, massa sand och magplask. Jag får allt ta och skärpa mig. Chilli´n och sen lunch. En sak som jag stör mig på här, jätte god frukost men ingen ost hyvel. Man står med en liten liten kniv och försöker skära smala skivor, helt omöjligt! Någon som skull vilja introducera hyveln för Schweizarna?

Sova på rummet, smörja in sig igen och ner till arenan. Melina, taggad som fan. Hade en hel nations förväntningar på sina axlar. Hon axlade det galant. Hon kom 2a i ski finalen och tog sin första individuella medalj, HURRA! Sen kom Linnea 4a och Kiwi 5a. De är duktiga våra nybörjare. Man blir ju alldeles glad och varm när man ser all denna kämpar glöd och beslutsamhet, med ett leende på läpparna. Nu har alla i laget fått en medalj. Bra bredd.
Eriks final var bra, trippelt Schweiz, han kom 6a. Trött. Men nöjd ändå, som vi brukar säga… med lite träning så…

Ocean, det hårdaste man kan köra. Linnea och Cattis körde. Ingen kunde rå på dubbelt tyskt men tjejerna gjorde det riktigt bra. Cattis ledde efter sim, Linnea paddlade upp sig på ski och de kom 7a och 8a. Tufft!
Sen var det lagkapp igen, skiter i killarnas ocean, såg inte den. Jag värmde upp och kollade på när Gurra och Melina stod på händer. Cattis på simsträckan, ledde till växling till Melina som höll en andra plats. Kiwi ut på bräda och jag avslutade med en liten liten löpning. Vi kom 2a och ett nytt VM silver. Våran 8de medalj. I herrarnas lag var det Jeppe one man show, växla till Erik som låg 3-4 vid växling efter Ski, Viktor fick kämpa på bräda och Gurra sprang in som 7de lag. Ryssland blev diskade i starten pga av tjuv. Dagens skräll var spanien på 2a plats, sååå kul. Vi börjar bli trött på tyska och schweiziska nationalsången.

Diverse spänningsbilder och dansande i vattnet samt fotografering med funktionärer, gå och handla inför kommande banketten, fixa oss fina och sen drog vi in till stan för att få lite nytt att se. Käkad god pizza på restaurang med tyvärr dålig servitör.  Lyssnade på diverse oskön sång och njöt av varm kväll. Strosade lite i stan, kollade på diverse jippon eftersom staden hade någon form av kulturnatt. Väldigt fin stad med många mysiga gränder och barer, om man bara hade haft lite mer tid så. Käkade mastig glass och sen tillbaka till basen för att sova.


Har ni hört talas om Kajsas special? Bättre än alla BH:ar i världen, tejpade bröst. Naket fast påklätt. Hon lär oss mkt matnyttigt donnan från Uppsala. Imorgon blir det flags och avslutning. Ni vet att jag brukar vara dålig på uppdatering sista dan. Men jag ska göra mitt bästa för att ändra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar