onsdag 11 januari 2012

Mot ålderdom och förfall

Det bästa med att fylla år är att äta "dagen efter" rester till frukost, tårta och crabfishröra, helt underbart!
Tackar och bockar för all uppvaktning och uppmärksamhet på min födelsedag, det gjorde mig både rörd och glad. Tänk att jag har så underbara vänner och familj, nya som gamla.
Dagen firades som utlovat, med ett alldeles för dyrt tandläkarbesök och sen massor av matlagning.
Nästan hela familjen samlad (saknades gjorde endast min morbrors flickvän), en trerätter i sin enkelhet och sen kommer vi till det roliga, presenterna.

Fick ett blommogram av Peders Mamma, Pappa samt syster med pojkvän. En mkt trevlig överraskning, Tackar och bockar.
Av syrran och mamma får jag spotify i ett år, då syrran lackar på att jag snyltar på hennes.
Mormor fick jag två underbart fina tavlor, en med blåklint och en på underbara Huvudskär.
Av Mammas HG en blomma (som ska vattnas, jag ska göra mitt bästa för att den ska överleva så länge som möjligt. Dock är det en orkidé. Är inte de lätta att sköta?) och glasunderlägg.
Av herr Peder aka bombgrupps experten, skidfixsgrejer som vallor och borste till min systers stora förtjusning. Men jag blev faktiskt också glad! Här ska det gå snabbt, och sen en upplevelse av något slag på antingen medborgarskolan eller kultur... Så mkt att välja på. Kul som fan.

Tack alla ni för att ni kom och för det jag fick, väldigt glad och väldigt nöjd.
Första grattis messet kom från bästa Belle
Första på Face: Från min frisör Karin ( Hon e super! klipp er hos henne!)
Första samtalet från herr Gurra i Affe. Har aldrig blivit grattad över satelit telefon, men det var på tiden. Alltid kul att höra från dig!
Enda sången: Kusin Jonas och hans tjej Johanna. Ni lät som en hel kör. Underbart!
Enda kortet: från Peders Mamma, Pappa och hunden

Så vad händer nu? Mot ålderdom och förfall...men med er brevid mig så känns inte förfallet så farligt, ser framemot nästa lördag. Då ska vi fan ha en hållkäften fest!

3 kommentarer:

  1. i födelsedagspresent bjuder jag på en av de roligaste flashbacktrådarna evahh!

    https://www.flashback.org/t809711

    SvaraRadera
  2. Gustaf Wahlberg! Den va en sjukt rolig present, Den uppskattas djupt. Fan va blåsta de är! Ah, 5år för att sätta foten i gymmet, eller åt andra hållet. Vilken dum jävel som helst kan ju jobba på gym. Tack tack

    SvaraRadera